5 Etapów podczas oglądania azjatyckich seriali

5 stages of watching asian dramas pl

Uwielbiam azjatyckie seriale. Koreańskie, japońskie, chińskie, a ostatnio zaczęłam też oglądać tajskie. Mój ulubiony serial to Itazura na Kiss, stworzony na podstawie mangii o tym samym tytule autorstwa Kaoru Tady.

Seriale azjatyckie znacznie różnią się od polskich, czy amerykańskich, a więc też emocje które towarzyszą podczas ich oglądania są inne. Zauważyłam, że gdy oglądam serial azjatycki przechodzę przez 5 etapów.

  1. Zauroczenie – to ten moment kiedy odkrywam serial. Wszystko jest nowe i piękne, i wszystko może się wydarzyć.
  2. Niezgoda – to moment kiedy nie zgadzam się z pewnymi wątkami, zdarza mi się wówczas monolog na temat tego co wydaje mi się głupie, a co oczywiste. xD
  3. Smutek – główny bohater/ bohaterka przechodzi kryzys a ja razem z nim/ nią.
  4. Złość – domniemany przyjaciel/ przyjaciółka lub wróg przeszkadzają głównemu bohaterowi/ bohaterce co doprowadza mnie do szału.
  5. Dezorientacja – na tym etapie wydarzyło się coś czego nie potrafię zrozumieć, główny bohater/ bohaterka zmagali się z czymś czego rozwiązanie jest banalnie proste, a po mimo to zostało zignorowane. No i to właśnie w tym momencie zdaję sobie sprawę, że to tylko serial, a nie prawdziwe życie.

Może to dziwne, ale taki emocjonalny angaż w plot zdarza mi się tylko w przypadku seriali azjatyckich.

Leave a Reply

