Komiks: Sukiyaki i Nama Tamago – japońska kuchnia i surowe jajko

sukiyaki pl 01-01 sukiyaki pl 02-01

Sukiyaki (すきやき)- to japońska potrawa, której główne składniki to – cienko pokrojone mięso wołowe, tofu i warzywa (tj. marchew, grzyby shitake i kapusta pekińska) – wszystko to gotowane jest w bulionie z sosu sojowego mirin i cukru.

Kiedy po raz pierwszy przygotowałam sukiyaki nie miałam pojęcia, że potrawę tę je się z surowym jajkiem – w Japonii nazywają to nama tamago なまたまご. Możecie sobie wyobrazić moje zdziwienie, Yutaka próbował mnie namówić abym chociaż spróbowała, ale nic z tego. W Polsce raczej tak nie jadamy, poza tatarem nie znam żadnych potraw z surowym jajkiem, a i tatara nigdy nie jadłam. Po za tym mnie zawsze mówiono, że spożywanie surowych jajek może spowodować zatrucie pokarmowe – Salmonella itd.

Dopiero długi czas po zdarzeniu, które zainspirowało powyższy komiks ośmieliłam się dać szanse sukiyaki z surowym jajkiem i szczerze powiedziawszy wolałam opcję bez. ^ ^ Ale przynajmniej spróbowałam, bo to się tak naprawdę liczy.

To prawda, że pochodzimy z Yutaką z różnych krajów, ale co jest najfajniejsze w naszej relacji to to, że codziennie uczymy się o sobie czegoś nowego, a więc nigdy nie jest nudno.

Leave a Reply

