Komiks: Ale my już jesteśmy po ślubie (Japończycy wyglądają młodo)

we are already married pl(agatanozaki)

Kilka tygodni temu razem z Yutaką wybraliśmy się do miasta, popatrzyliśmy trochę na wystawy, pospacerowaliśmy po rynku i oczywiście wypiliśmy kawę w kawiarni. Kiedy przechodziliśmy przez środek miasta Yutaka zauważył zaparkowany przed urzędem miasta fajny samochód – model który jest bardzo popularny na ślubach, zwłaszcza w UK. A ponieważ mój mąż jest fanem rzadko spotykanych na drogach samochodów, szybko pstryknął kilka zdjęć swoim telefonem, i zaczeliśmy rozmawiać o ślubach i weselach w Anglii. Wtedy to podszedł do nas elegancko ubrany pan, taki angielski gentleman, i zapytał czy planujemy może ślub w przyszłości. (Rozumiem, że mogliśmy wyglądać jak para która rzeczywiście planuje się pobrać, no bo przecież Yutaka zrobił zdjęcie samochodu.)  My jednak szybko odpowiedzieliśmy, że już jesteśmy dawno po ślubie. Słysząc to mężczyzna zdziwił się, jego oczy rozszerzyły się, a szczęka opadła. Myślę, że doznał małego szoku.

Tego typu sytuacje zdarzają się nam bardzo często. Ludzie są zawsze zdziwieni, kiedy okazuje się, że jesteśmy z Yutaką małżeństwem, a jeszcze bardziej zadziwia ich fakt, że jesteśmy po ślubie już ponad 2 lata. Widocznie oboje z Yutaką wyglądamy na młodszych niż jesteśmy, a właściwie to Yutaka bardziej. (Japończycy zazwyczaj wyglądają na znacznie młodszych niż w rzeczywistości są. Kiedy zapoznałam Yutakę z moją rodziną, mój tato myslał, że ma on 15-naście lat, co prawda żartował, ale wciąż Yutaka nie wyglądał na więcej niz 20-dzieścia lat. Nawet ja myslałam, że może być ode mnie młodszy, ale okazało się, że jest starszy. Byłam trochę zdziwiona, ale to tylko potwierdza tezę, że Japończycy starzeją się znacznie wolniej niż Europejczycy > <).

 

Leave a Reply

